

.jpg)
زنجیر گیربکس بیسو T3 :
در نسخههای CVT بیسو T3، چیزی که به آن «زنجیر گیربکس» میگویند درواقع زنجیر CVT (Push Belt) است.
:heavy_check_mark: کارکرد
زنجیر بین دو پولی مخروطی قرار دارد و با تغییر فاصله پولیها، نسبت دنده را پیوسته عوض میکند.
حساسیت زیادی به فشار روغن و کیفیت روغن CVT دارد.
:heavy_check_mark: مشکلات رایج
کشیدگی زنجیر → تأخیر در حرکت و لرزش
ساییدگی پولیها → بالا رفتن دور موتور بدون افزایش سرعت
کاهش فشار روغن → لغزش زنجیر و صدای زوزه
:heavy_check_mark: علائم خرابی
صداهای فلزی و زوزه در شتاب
تکان یا مکث در حرکت اولیه
دور موتور ناپایدار
خطاهای CVT در دیاگ (Pressure/Ratio)
:heavy_check_mark: روغن مناسب
CVT-FE یا NS2/NS3 compatible
تعویض هر ۴۰–۵۰ هزار کیلومتر
روغن نامناسب → خرابی زنجیر و پولیها
:heavy_check_mark: نکات تعمیراتی
هنگام خرابی، زنجیر و پولی باید با هم چک شوند
تعویض روغن ترجیحاً با دستگاه
استفاده از قطعه اصل بسیار مهم است
رادیاتور کمکی گیربکس عمر زنجیر را افزایش میدهد
:mag: دلایل اصلی خرابی زنجیر در بیسو T3
1. داغ شدن گیربکس
وقتی CVT بیشازحد گرم شود، فشار هیدرولیک افت کرده و زنجیر روی پولیها لیز میخورد.
2. شتابگیری ناگهانی و رانندگی پرفشار
CVTهای این مدل تحمل ضربههای ناگهانی (Kick-down) را کم دارند و زنجیر سریعتر ساییده میشود.
3. روغن تقلبی یا مخلوطشده
کوچکترین تغییر در ویسکوزیته باعث میشود زنجیر خوب درگیر نشود و باعث کشیدگی یا ترکخوردگی عناصر فلزی گردد.
4. کثیفی صافی گیربکس
گرفتگی فیلتر باعث افت فشار شده و زنجیر تحت بار زیاد آسیب می بیند.

کلیه حقوق و قوانین بازرگانی محسن عزیزی و شرکت گیربکس اتوماتیک ایران اروپا متعلق به این سایت می باشد و هرگونه کپی برداری از آن ممنوع می باشد و پیگرد قانونی دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
09192032448
09122039748
02191094149
08391014149
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |